Psané skály

Velice pěkná a tajemná lokalita se nachází nedaleko Nahorub, na konci zálivu přehradního jezera, tvořeného někdejším údolím potoka Mastníka. Jedná se o skalní stěnu, v jejichž vyšších patrech se nacházejí vytesané zbožné české, německé a latinské nápisy. O smyslu a původu se doposud vedou spory. Podle jedné z teorií by se mohlo jednat o nápisy Českých bratří, právě v těchto místech se skrývajících v období české reformace v 16. a 17. století. K nápisům je možno vystoupit přímo skalní stěnou po úzké, upravené cestičce. Nápisy jsou bohužel poničeny neznámými vandaly. Tato lokalita však určitě stojí za návštěvu, a to nejen pro svůj tajemný nádech.

Trasa a doprava na místo

pěšky:

Pro pěší výlet tato lokalita pro svou vzdálenost ze Slap není vhodná. Ideální je kombinace auto / pěší výlet.

kolo (cca 25 km):

Golf Slapy - Buš - Čím - Křeničná - přes živohošťský most směr Neveklov - za vsí Stranný odbočka směr Nová Živohošť - po 3,5km odbočka směr Nahoruby - Nahoruby - Polyčany. Dále pak po zelené a žluté turistické značce. Přímo až k nápisům ve skalách není možno na kole přijet. Kolo je nutno ponechat v blízkosti lokality (např. při rozcestí žluté a zelené turistické značky) a do skal se vydat pěšky po žluté značce.

auto (cca 25 km):

Golf Slapy - Buš - Čím - Křeničná - přes živohošťský most směr Neveklov - za vsí Stranný odbočka směr Nová Živohošť - po 3,5km odbočka směr Nahoruby - Nahoruby. V Nahorubech je vhodné auto zaparkovat a pokračovat dále pěšky po žluté turistické značce. K nápisům ve skalách dorazíte z Nahorub asi po 2 kmchůze. Velice pěkný výlet vhodný pro každého průměrně zdatného turistu.

Souřadnice GPS

www.mapy.cz - 49°43'57.908"N, 14°25'31.42"E

Mapa

mapa edice KČT č. 38 / C5

Mapu je možné otevřít v samostatném okně a trasu si prohlédnout v detailu.